بررسی فلزیاب EXP 6000 محصول OKM

بررسی فلزیاب EXP 6000 محصول OKM

در ادامه نقد و بررسی فلزیاب های خارجی در این مقاله به بررسی فلزیاب EXP 6000 شرکت او کا ام می پردازیم. exp 6000 دارای کاوش خطی و مناسب برای جوندگان طلا و زمین شناسان ، باستان شناسان می باشد. این فلزیاب کاملا بی سیم است و می تواند توسط  صفحه نمایش لمسی، عینک چشمی اندرویدی و یا تبلت کنترل شود. این نخستین اسکنر 3 بعدی جهان است که با استفاده از کویل تلسکوپی توسط OKM تولید شدده است که می تواند از 50 تا 120 سانتیمتر افزایش عمق داشته یابد. تمام اجزای eXp 6000 از جمله کنترل کننده، مونتاژ میله تلسکوپی و پروب های جستجو به طور کامل بی سیم هستند و از طریق WiFi به یکدیگر متصل می شوند. گیرنده GPS یکپارچه، که توسط کاربر فعال می شود، قادر به ذخیره مختصات GPS همراه با مقادیر اندازه گیری شده است.

بررسی فلزیاب EXP 6000
بررسی فلزیاب EXP 6000

نقد و بررسی فلزیاب EXP 6000 :

رابط کاربری چند زبانه بسیار منحصر به فرد و کویل های جستجوی بی‌سیم اجازه عملیات آسان را به کاوشگر می‌دهد. eXp 6000 از نرم افزار Visualizer 3D برای تجزیه و تحلیل تصاویر اسکن گرافیکی برای اشیاء کشف شده استفاده می کند و عمق و ابعاد اهداف زیرزمینی مانند آثار باستانی، گنجینه های با ارزش و اقلام تاریخی را تعیین می کند. براساس تجربیات عملی کار با exp ۴۵۰۰ و exp ۵۰۰۰ ، عرضه EXP 6000  فرصت‌های جدیدی را برای کاوشگران و جویندگان طلا ، باستان شناسان ، جویندگان الماس ، شرکت‌ های تحقیقاتی زمینی  باز می‌کند .

ویژگی ها و کاربردهای اسکنر زمین eXp 6000 :

  • کاملا  بی‌سیم ، تمام اجزا با WiFi در ارتباط هستند.
  • تمام کویل های جستجو  شامل ژیروسکوپ یکپارچه (سنسور جهت گیری) می باشد.
  • صفحه نمایش با رزولوشن بالا (1024 در 768 پیکسل) با قابلیت صفحه لمسی و تنظیم روشنایی خودکار
  • رابط کاربری چند زبانه با طرح بندی های مختلف
  • ردیابی و هدایت GPS ( می‌تواند توسط کاربر فعال شود )
  • اتصال عینک ویدیویی اندرویدی بی‌سیم یا تبلت برای بهبود نحوه کار یا نظارت
  • خروجی صدا از طریق بلندگوی داخلی، هدفون های استاندارد سیمی یا هدست های بی سیم بلوتوث امکان پذیر است.
  • نرم افزار Visualizer 3D برای تجزیه و تحلیل داده هایی که از طریق اسکن زمین دریافت شده است.

پروپ های جستجو فلزیاب EXP 6000 :

فلزیاب EXP 6000 دارای انواع مختلف پروپ های کاوش می باشد. هر پروب اندازه گیری به سنسور جهت گیری (ژیروسکوپ) مجهز است که به انجام اسکن تصاویر با کیفیت بالا کمک می کند. کاربر یک نشانه دیداری را مستقیما بر روی صفحه نمایش یا دوربین چشمی EXP 6000 و همچنین یک سیگنال صوتی دریافت خواهد کرد. این پروپ های جستجو شامل موارد زیر می باشد:

  • پروب تلسکوپی :

این پروب جستجو بسیار جدید و منحصر توسط شرکت OKM اختراع شده است تا میزان پروژهای اسکن شده را با استفاده از فلزیاب های eXp قبلی کاهش دهد. در حال حاضر دستگاه از یک پروب GPR افقی استفاده می کند که می تواند از عرض 50 تا 120 سانتیمتر گسترش یابد.

telescopic probe
telescopic probe
  • Super Sensor (سنسور فوق العاده) :

همان طور که از نام این پروپ مشخص است ، سوپر سنسور یکی از پیشرفته ترین پروپ های اسکن زمین است که می‌تواند برای حالت‌ های عملیاتی مختلف مانند نقطه زنی و اسکن معدن مورد استفاده قرار گیرد.

super sensor
super sensor
  • سنسور اسکن زنده :

با توجه به طراحی سنسور پیچیده، این سنسور برای مشاهده مستقیم عوامل زیر زمین مورد استفاده قرار می گیرد. داده‌ های دریافتی بر روی صفحه نمایش یا عینک به منظور یافتن اشیا پنهان و سازه‌ های زیرزمینی پخش می‌شوند. بنابراین اپراتور اطلاعات را در مورد آنچه که زیر پای خود در خاک زیرزمینی دفن شده است، سریعا دریافت می کند.

livestream sensor
livestream sensor
  • سنسور تونل :

سنسور تونل طراحی شده است تا فضاهای توخالی زیرزمینی مانند تونل ها، غارها، قلعه ها، قایق ها، پناهگاه ها، پناهگاه ها، مقبره ها و غیره را کشف کند. بنابراین می ‌توان از آن برای تشخیص تغییرات غیر فلزی در خاک زیر سطحی استفاده کرد.

tunnel sensor
tunnel sensor

حالت های عملیاتی :

eXp 6000 از حالت های عملیاتی مختلفی پشتیبانی می کند که می تواند برای شناسایی گنجینه های زیرزمینی ، تسهیلات و حفره ها استفاده شود. بسته به وظیفه یا کاربرد اپراتور، حالت عملیاتی مناسب باید همراه با یکی از پروب های اندازه گیری استفاده شود.

  • اسکن زمین : 

حالت عملیاتی زمین اسکن می تواند به عنوان مهم ترین عملکرد در نظر گرفته شود. اپراتور می تواند از تمام پروب های جستجو موجود برای ایجاد یک اسکن زمین کامل از یک منطقه استفاده کند. تصویر اسکن شده می تواند برای بررسی های اضافی در واحد کنترل فلزیاب ذخیره شود. به راحتی داده ها را از طریق USB به کامپیوتر انتقال دهید تا از نرم افزار Visualizer 3D برای تجزیه و تحلیل مانند تعیین موقعیت، اندازه گیری عمق و همچنین اصلاح سیگنال استفاده کنید.

mode ground scan
mode ground scan
  • نقطه زنی :

حالت عملیات نقطه زنی از سوپر سنسور استفاده می کند تا مکان دقیق اشیا های دفن شده را دقیقا مشخص کند. همچنین دارای نوعی نشانگر مربوط به نوع فلز (آهن و غیر آهنی) است.

بررسی فلزیاب EXP 6000
بررسی فلزیاب EXP 6000
  • اسکن زنده :

حالت اسکن زنده را می توان با سنسور LiveStream استفاده کرد. فلزیاب اطلاعات اسکن شده را به طور مستقیم بر روی صفحه نمایش یا عینک ویدویی eXp 6000 ارسال می کند.

mode live scan
mode live scan
  • اسکن معدن :

برای جویندگان الماس و جویندگان طلا حالت عملیاتی اسکن معدن در کانون توجه قرار می‌گیرد. این عملکرد با سنسور سوپر کار می کند تا ذخایر زیرزمینی ، مواد معدنی طبیعی مانند طلا را پیدا کند.

بررسی فلزیاب EXP 6000
بررسی فلزیاب EXP 6000
  • اسکن تونل :

قابلیت اسکن تونل برای تمام اپراتورها که به دنبال حفره ها، غارها، اتاق ها، مقبره ها، تونل ها و … هستند، در نظر گرفته شده است. این حالت عملیات تنها می تواند با سنسور تونل مورد استفاده قرار گیرد تا موقعیت های احتمالی اشعه ها و ناهنجاری های غیر فلزی را برجسته کند.

بررسی فلزیاب EXP 6000
بررسی فلزیاب EXP 6000
  • مگنومتر :

اپراتورهایی که به دنبال فلزات آهنی مانند آهن، اکسید آهن، فولاد ضد زنگ یا آلیاژهای آهن با فلزات دیگر هستند، از حالت عملیاتی مگنومتر استفاده خواهند کرد. این روش حضور فلزات آهنی را به روش صوتی – تصویری نشان می‌دهد. علاوه بر این ، می ‌توان از آن برای پاک‌سازی مناطق آلوده به آهن قبل از انجام اسکن زمین برای فلزات غیر آهنی نظیر طلا ، نقره ، مس یا برنز استفاده کرد .

بررسی فلزیاب EXP 6000
بررسی فلزیاب EXP 6000

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش فلزیاب