دسترسی به دفینه تومولوس

در پست های قبلی در مورد اینکه تومولوس چیست و نحوه ساخت تومولوس چگونه است صحبت کردیم. اما در این پست از میخواهیم در مورد نحوه دسترسی به دفینه تومولوس ها صحبت کنیم. همان طور که می دانید تومولوس ها مزای بودده که برای دفن کردن اجساد پادشاهان و خانواده های ان ها مورد استفاده قرار می گرفته است. بنابراین انتظار می رود که این تومولوس ها دارای دفینه و اشیاء ارزشمندی باشد. به همین خاطر ورود به داخل تومولوس ها کار بسیار خطرناکی است زیرا دارای تله ها و تونل های پر پیچ و خمی می باشد.

دسترسی به دفینه تومولوس
دسترسی به دفینه تومولوس

نحوه دسترسی به دفینه تومولوس :

همان طور که گفتیم دستیابی به دفینه تومولوس ها کار بسیار خطرناک و در عین حال هزینه و زمان بر می باشد. زیرا بیشتر کاوشگران گول ظاهر بیرونی آن را می خورند ولی حقیقت این است داخل این تومولوس ها توسط معماران زبده و کاربلد طراحی شده است. داخل تومولوس ها پر از تله ها و تونل های تو در تو می باشد. اگر بخواهید وارد این تومولوس ها شوید باید دارای نقشه راه باشید تا با تله ها روبرو نشوید.

انواع تومولوس ها :

تومولوس ها معمولا به دو شکل رایج هستند و هرکدام بیانگر نوع تومولوس می باشد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

  • تومولوس با اتاق های زیاد :  این نوع تومولوس ها یک نوع مزار خانوادگی است که دارای ورودی های زیادی است که این ورودی ها توسط تونل ها به هم دیگر راه دارند.
  • تومولوس تک اتاق : همان طور که از اسم آن مشخص می باشد این تومولوس دارای یک اتاق می باشد و بنابراین هیچ ورودی ندارد.

اینکه یک تومولوس چقدر دفینه در خود جای داده است بستگی به ثروت و ارزشمندی فرد دفن شده در آن دارد زیرا هرچه معماری تومولوس زیبا تر و تومولوس بلند تر باشد دلیل بر وجود مزار یک ثروتمند است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش فلزیاب