دستگاه فلزیاب

دستگاه فلزیاب و چند نکته مهم برای خرید آن

دستگاه فلزیاب و چند نکته مهم برای خرید آن

ما در این مطلب درباره دستگاه فلزیاب و فروش آن با عناوینی مانند گنج یاب ، طلایاب و فلزیاب دست ساز و … و موضوعات پشت پرده آن سخن خواهیم گفت که اگر خواستید فلزیاب بخرید بهترین نوع و بهترین قیمت فلزیاب را برای خودتان انتخاب کنید ، پس در ادامه با ما همراه باشید.

دستگاه فلزیاب
دستگاه فلزیاب

لیستی از مطالبی که درباره فلزیاب در ادامه باهم مورد بررسی قرار می دهیم:

  • خلاصه ای از انواع مدل فلزیاب
  • خرید فلزیاب و ظاهر فریبنده آن !
  • قیمت دستگاه فلزیاب و فلزیاب ارزان
  • فلزیاب دست ساز و قیمت آن در ایران
  • گنج یاب یا طلایاب
  • اصول ساخت فلزیاب
  • فلزیاب تصویری
  • عمق دستگاه گنج یاب
  • نحوه تست فلزیاب برای مشاهده ثبات و پایداری آن
  • تاثیر فلز کوچک و بزرگ در فلزیاب

خلاصه ای از انواع مدل دستگاه فلزیاب

خرید فلزیاب کاری نیست که بخواهید عجولانه انجام دهید. برای خرید دستگاه گنج یاب حتما به نکاتی که در ادامه خواهیم گفت توجه کنید. به طور مثال فلزیاب IB که برای یافتن اجسام ریز مثل سکه انگشتر و جواهرات و همچنین تفکیک نسبی دقیق تر طراحی شده اند و یا فلزیاب tow box برای یافتن اجسام بزرگتر مثل لوله های گاز استفاده می شود. همچنین یکی از پرکاربرد ترین سیستم های فلزیاب که به آن فلزیاب PI(پالسی) گفته می شود برای عمق زنی بالاتر و عدم حساسیت به کانی های زمین و ذرات ریز استفاده می شوند.

خرید فلزیاب و ظاهر فریبنده آن !

طبق نظر سنجی های روانشناسی که در مورد خرید کالا انجام شده است بیشتر مردم وقتی یک کالای شیک و با ظاهر زیبا می بینند بیشتر برای خرید آن جذب می شوند تا یک کالا با ظاهر معمولی. اما باید در اینجا عرض کنم که این در مورد فلزیاب زیاد صدق نمی کند، زیرا فلزیاب های لوکس زیادی است و سوال اینجاست که آیا کارایی لازم برای کار ما را دارد یا نه؟ جواب سوال خیر است ، زیرا هر گنج یاب که دارای ظاهر زیباست دلیل بر داشتن کارایی و کیفیت خوب ان نیست. درست است که ظاهر زیبا هم در جایخود اهمیت دارد ولی نباید تمام حواسمان را ظاهر دستگاه پرت کند!

قیمت دستگاه فلزیاب و فلزیاب ارزان

سوال مهمی که خیلی از دوستان از کارشناسان ما در مورد فلزیاب می پرسند این است که آیا خرید دستگاه فلزیاب ارزان می تواند پاسخگوی نیاز های ما در مقابل یک دستگاه گران قیمت باشد؟ در جواب باید بگویم هم بله و هم خیر ، البته این بستگی به سطح انتظارات شما از یک دستگاه فلزیاب ارزان قیمت دارد برای مثال برای کاوش در سطح زمین در عمق  20 الی 30 سانت شاید یک فلزیاب ارزان قیمت بتواند کار شما را راه بیندازد ولی برای کاوش عمق های بیشتر دیگر دستگاه هی ارزان قیمت جوابگو نخواهد بود و این موضوع مطلق نیست و بسته به نوع فلزیاب کارایی آن هم متفاوت است.

فلزیاب دست ساز و قیمت آن در ایران

اگر شما بخواهید از یک دستگاه دست ساز استفاده کنید و این کار خیلی هم عالی است، ولی واقعا چه امکاناتی برای فلزیاب قیمت آن را تایین می کند؟ آیا فلزیاب دست ساز که در ایران ساخته می شود که بیشتر آن هم در استان فارس و استان گلستان و ارومیه و …است اصلا کارای لازم را دارند یا به قول معروف یک سری اسباب بازی گران قیمت هستند؟ البته بحث کارایی و سلامت فلزیاب بحثی نیست که الان بشود بطور کامل در مورد آن صحبت کرد.

ولی در ادامه همه چیز را توضیح خواهم داد. البته بحث خوب یا بد بودن دستگاه نیست مسئله درباره نوع فلزیاب و شرایط کاری آن در انواع زمین ها و آب و هواهای مختلف ایران است البته نا گفته نماند که مهارت شخص طراح و مونتاژ کننده و همچنین نوع قطعات و ثبات و پایداری دستگاه هم همگی مهم هستند و اینکه یک فلزیاب در یک منطقه خیلی خوب کار می کند ولی در بعضی مناطق دیگر بد به همین دلایل هست که بعدا کامل تر توضیح خواهم داد

اصول ساخت فلزیاب

مقوله ساخت فلزیاب یک مسئله چند مجهولی است که همه اجزا از قبیل سیم پیچ مدار و تعداد دور آن و پالس تاخیر نمونه برداری و همچنین ضریب تقویت پیش تقویت کننده مقاومت موازی با کویل و.. دارای خاصیت تضریبی و خنثی کنندگی بر روی یکدیگر هستند و نیازمند دانش کافی و داشتن ابزار آلات دقیق الکترونیک مانند اسیلوسکوپ و.. می باشد که به خوبی تنظیم گردند.

فلزیاب تصویری

بعضی اوقات نیاز است که از یک فلزیاب تصویری استفاده کنیم، که از فلزیاب تصویری برای زمین شناسی ، کشف تونل ، حفره های زیرزمینی ، اتاقک و  فلزیابی استفاده می شود. دلیل قرار گرفتن فلریاب در آخر بدلیل استفاده بیشتر در موارد اولیه است.

عمق دستگاه فلزیاب

اولین چیزی که خریدار موقع خرید فلزیاب به آن فکر می کند این است که عمق دستگاه فلزاب چقدر است؟ در ضمن زیاد عجله نکنید قبل از این چند موارد هست که باید به آنها نیز توجه داشته باشید و آن کیفیت قطعات و ثبات و پایداری فلزیاب است. اگر فلزیاب عمق زنی بالایی هم داشته باشد ولی بدون ثبات و پایداری باشد شما به هیچ وجه نمی توانید حتی نیم متر هم از فلزیاب عمق زنی داشته باشد چون دائم دستگاه بوق اضافه می زند و یا برعکس عمق آن کم می شود

نحوه تست فلزیاب برای مشاهده ثبات و پایداری آن

برای این مورد لازم است تا شما دستگاه گنج یاب را روشن کرده و تنظیم کنید و بگذارید تا چندین دقیقه به همان حال باقی بماند و اگر فلزیاب از حالتی که ابتدا تنظیم کرده اید بر روی آستانه صوتی نه به بوق آن اضافه شد و نه از آن کم شد بدانید آن فلزیاب, فلزیاب با ثباتی است و مورد دوم اینکه چند قدمی با آن در زمین راه بروید دستگاه نباید از حالت کالیبره خارج شود

تاثیر فلز کوچک و بزرگ در دستگاه فلزیاب

گاهی اوقات در دستگاه هاي پالسي مشاهده مي شود که دستگاه فلزات بزرگ را در فاصله نسبتا خوبي آشکار ميکند ولي فلزات کوچک مثلا 10*10 سانت رو در فاصله بسيار کمتر از حد انتظار چون در زمين معمولا فلزات بزرگ با ارزش خيلي بندرت پيدا مي شود ولي فلزات با ارزش کوچکتر بسيار بيشتر پس به دستگاهي می توان لقب خوب داد که حساسيتش به فلزات کوچک در حداکثر مقدار ممکن باشد.

این مطلب مرتبط است با:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش فلزیاب