دستگاه گنج یاب چیست

دستگاه گنج یاب | راهنمای خرید دستگاه گنج یاب

دستگاه گنج یاب چیست :

دستگاه گنج یاب، ابزاری است که در جستجوی سکه‌ها، طلا، جواهرات و سایر گنجینه‌های مدفون شده کاربرد دارد. با توسعه فناوری، تعداد زیادی از این دستگاه‌ها در بازار موجود است که هر کدام ادعای بهترین بودن را می‌کنند. در این مقاله، دستگاه گنج یاب را با رویکردی آگاهانه مورد بررسی قرار می‌دهیم و به شما راهنمایی می‌کنیم تا بتوانید یک دستگاه گنج یاب با کیفیت و قابل اعتماد را خریداری کنید.

راهنمایی‌های آگاهانه برای انتخاب دستگاه گنج یاب :

سوالی که شاید برای خیلی از مردم پیش بیاید این است که آیا گنج یاب با فلزیاب فرق دارد؟ باید بگویم که گنج یاب همان فلزیاب می باشد و تنها یک قابلیت باعث تفاوت بین آن ها شده است. دستگاه های فلزیاب فاقد قابلیت تفکیک فلزات هستند یعنی این امکان را ندارند که فلزات بی ارزش مانند آهن را از فلزات با ارزش مانند طلا جدا کنند. تفکیک فلز یکی از مهمترین قابلیت های یک دستگاه گنج یاب می باشد.

انواع دستگاه‌ گنج یاب:

دستگاه‌های گنج یاب را می‌توان به دو دسته‌ی اصلی تقسیم کرد: دستگاه‌های تکنولوژی VLF (Very Low Frequency) و دستگاه‌های تکنولوژی PI (Pulse Induction).( گنج یاب پالسی و گنج یاب VLF) هرکدام از این دستگاه‌ها ویژگی‌ها و مزایایی متفاوت دارند که بسته به نیازها و شرایط شما می‌توانید مناسب‌ترین را انتخاب کنید.

دستگاه گنج یاب چیست
دستگاه گنج یاب چیست

عمق و حساسیت در دستگاه گنج یاب:

دو ویژگی بسیار مهم در دستگاه‌های گنج یاب، عمق و حساسیت هستند. عمق، میزان عمقی است که دستگاه قادر به تشخیص معادن و گنجینه‌ ها در زیر زمین می‌باشد. حساسیت، قابلیت تشخیص واکنش دستگاه به اشیاء کوچکتر را نشان می‌دهد. برای انتخا دستگاه گنج یاب، باید توجه داشته باشید که دستگاهی که عمق و حساسیت بیشتری دارد، بهترین نتایج را در جستجو و کشف گنجینه‌ها و معادن فراهم کنند.

دستگاهی با عمق بیشتر قادر است به طور عمیق‌تر در زیر زمین نفوذ کند و به شما اجازه می‌دهد تا گنجینه‌ها و معادنی را کشف کنید که در عمق‌های بزرگتری مدفون شده‌اند. بنابراین، اگر شما به دنبال کشف گنجینه‌ها و معادنی در عمق‌های بزرگ هستید، بهتر است دستگاهی با عمق قابل تنظیم بالا را انتخاب کنید.

تشخیص و تفکیک اهداف فلزی با دستگاه گنج یاب:

دستگاه گنج یاب برای تشخیص و تفکیک انواع اهداف فلزی در زیر زمین و دیواره ها و … می استفاده قرار می گیرد. دستگاه گنج یاب باید قادر باشد بین انواع مختلفی از مواد فلزی تمایز قائل شود. برخی دستگاه‌ها توانایی تشخیص فلزات قیمتی مانند طلا و نقره را دارند، در حالی که دستگاه‌های دیگر قابلیت تشخیص فلزات ارزشمند را ندارند. بنابراین، بر اساس اهداف و نیازهای خود، یک دستگاه گنج یاب که قابلیت تشخیص مواد فلزی مورد نظر شما را داشته باشد را انتخاب کنید.

قابل حمل بودن گنج یاب :

در هنگام جستجوی گنجینه‌ها، شما ممکن است به مناطق مختلفی بروید. بنابراین، دستگاه گنج یاب باید قابل حمل و سبک باشد. این ویژگی به شما امکان می‌دهد به راحتی دستگاه را حمل و نقل کنید و در مکان‌های مختلف استفاده کنید. همچنین، توجه کنید که دستگاه دارای باتری با عمر طولانی باشد تا بتوانید بدون نیاز به شارژ مکرر، به صورت مداوم از آن استفاده کنید.

قابلیت تنظیم و عملکرد آسان: 

دستگاه گنجیاب باید دارای قابلیت تنظیم آسان و عملکرد ساده باشد. رابط کاربری باید به طور واضح و قابل فهم باشد و شما باید بتوانید به راحتی تنظیمات مورد نیاز را انجام دهید. همچنین، دستگاه باید دارای صفحه نمایش باشد که به شما اطلاعات لازم را در مورد تشخیص فلزات و تنظیمات نمایش دهد.

در انتخاب دستگاه گنج یاب، توصیه می‌کنیم تا به دقت و با آگاهی کامل عمل کنید. بررسی و مقایسه ویژگی‌های مختلف دستگاه‌ها، مطالعه نقد و بررسی‌ها و نظرات کاربران و مشاوره با افرادی که تجربه استفاده از دستگاه گنج یاب را دارند، به شما کمک خواهد کرد تا دستگاهی که بهترین عملکرد را در جستجوی گنجینه‌ها ارائه می‌دهد را پیدا کنید.

راهنمای خرید دستگاه گنج یاب
راهنمای خرید دستگاه گنج یاب

گنج یاب خارجی یا ایرانی :

شرکت های خارجی که در زمینه طراحی و تولید فلزیاب فعالیت می کنند مانند فلزیاب ماینلب ، فلزیاب لورنز ، فلزیاب گرت ، فلزیاب اوکا ام و … از نظر تکنولوژی مورد استفاده در محصولات خود در سطح بسیار بالایی قرار دارند و دستگاه های آن ها در بازار جهانی شناخته شده هستند. از طرف دیگر این کمپانی بیشتر گنج یاب های VLF تولید می کنند ، زیرا نیازی به عمق بالا ندارند و دقیقا بر عکس نیاز کاوشگران داخلی می باشد.

شرکت های ایرانی فعال در این حوضه نیز تمرکز اصلی خود را بر روی سیستم های پالسی گذاشته اند زیرا گنج و دفینه ها معمولا در عمق بالایی قرار دارند. همچنین دستگاه های پالسی سازگاری بهتری با خاک معدنی دارند.

قیمت دستگاه های گنج یاب در بازار داخلی :

در بحث قیمت گنج یاب ها فاکتور های زیادی دخیل هستند که باعث متغییر شدن قیمت ها در بازار داخلی می باشد. دستگاه های خارجی که با محدودیت وارادات قانونی روبرو هستند ، در بازار داخلی قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند.

اما گنج یاب های ایرانی دارای قیمت تقریبا ثابتی هستند و گاها با نواسانات قیمت ارز دچار تغییر می شوند. برای مشاهده لیست قیمت گنج یاب IPKV اینجا کلیک کنید. همچنین برای اطلاع از قیمت گنج یاب های خارجی با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

فروش انواع گنج یاب :

نحوه انتخاب گنج یاب یکی از مهمترین مواردی می باشد که نباید در آن عجله کرد زیرا دستگاهی که خریداری می کنید در روند اینده کاری شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود. قبل از اینکه بخواهید اقدام به خرید کنید باید هدف خود را مشخص کرده تا متناسب با کار خود گنج یاب مناسبی را خریداری کنید.

شرکت IKPV بزرگترین و معتبرترین مرکز فروش فلزیاب و گنج یاب در ایران می باشد. اگر به دنبال خرید دستگاه فلزیاب یا گنج یاب باکیفیت و کارامد می گردید یا نیاز به راهنمایی در این زمینه دارید می توانید با کارشناسان فروش ما با شماره زیر تماس بگیرید.

 

پرسش‌ های متداول

  1. آیا دستگاه گنج یاب برای مبتدیان مناسب است؟ بله، مدل‌های مناسبی برای مبتدیان وجود دارند که آسانی استفاده و درک از آن‌ها را فراهم می‌کنند.

  2. آیا می‌توان دستگاه گنج یاب را در سواحل استفاده کرد؟ بله، بسیاری از دستگاه‌ها برای کار در سواحل شنی طراحی شده‌اند، اما حتماً یک دستگاه با ویژگی‌های مناسب را انتخاب کنید.
  3. آیا برای جستجوی گنج نیاز به مجوز داریم؟ در برخی مناطق، ممکن است برای جستجوی گنج مجوز لازم باشد. همیشه قبل از شروع، مقررات محلی را بررسی کنید.
  4. چقدر عمق می‌تواند دستگاه گنج یاب اشیاء را شناسایی کند؟ عمق شناسایی بستگی به کیفیت دستگاه و نوع خاک دارد. برخی از مدل‌های با کیفیت می‌توانند اشیاء را تا چندین فوت عمق شناسایی کنند.
  5. در صورت پیدا کردن اشیاء ارزشمند چه کار باید انجام دهیم؟ اگر اشیاء ارزشمند یا باستانی پیدا کردید، مهم است که کشف‌های خود را به مقامات محلی یا باستان‌شناسان اعلام کنید تا اهمیت تاریخی آن‌ها حفظ شود.

 

اکنون که به درک جامعی از دستگاه گنج یاب دست پیدا کرده‌اید، آماده به شروع ماجراجویی‌های جستجوی گنج خود هستید. همیشه به احترام به آثار باستانی و مقررات محلی توجه کنید و جستجوی خوش‌شانسی داشته باشید!

دفتر فروش شیراز : شیراز _ پل معالی اباد _ دینکان _ خیابان شهید دینکانی _ نبش کوچه 21 – شماره تماس : 09917579030

دفتر فروش مرکزی : تهران- خیابان کارگر شمالی- روبروی شیرینی هانیبال -ساختمان سامان-طبقه شش-واحد پنجم – شماره تماس : 09120043750

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش فلزیاب