فلزیاب عمق زن

فلزیاب عمق زن

فلزیاب عمق زن | گنج یاب با عمق بالا

عمق فلزیاب چیست ؟

همان طور که می دانید یکی از فاکتورهای مهم حرفه ای بودن یک فلزیاب داشتن عمق نفوذ بالا می باشد. اگر بخواهیم خیلی ساده عمق نفوذ فلزیاب را توضیح دهیم ، به قدرت فرکانس هایی که یک گنج یاب از طریق کویل های خود برای کشف اهداف زیر زمین ارسال می کند می گویند. هر چقدر طول موج این فرکانس ها بیشتر باشد در عمق بیشتری نفوذ می کند و اگر طول موج کم باشد عمق کمتری را کاوش می کند. اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که همیشه عمق زنی بالا دلیل بر خوب بودن دستگاه ندارد. عمق نفوذ در فلزیاب عمق زن به عوامل و فاکتور هایی بستگی دارد که در ادامه بیشتر در این مورد صحبت می کنیم.

فلزیاب عمق زن
فلزیاب عمق زن

فلزیاب عمق زن :

عمق نفوذ فلزیاب یکی از فاکتور های مهم برای کاوشگران در هنگام خرید می باشد و در مورد تست عمق فلزیاب در پست های قبلی توضیح دادیم. فلزیاب های VLF از عمق کاوش کمی برخوردار هستند ولی قدرت تفکیک بالایی دارند. اما گنج یاب های پالسی عمق نفوذ بالایی را ارائه می دهند ولی قدرت تفکیک فلز در آن ها کم می باشد. در ایران بخاطر اینکه عمق قرارگیری دفینه ها تقریبا بالای 3 متر می باشد ، استفاده از سیستم های VLF  کارایی ندارند و بیشتر کاوشگران که در ایران به دنبال کشف گنج می باشند از فلزیاب پالسی استفاده می کنند. عمق کاوش در گنج یاب ها در صورتی واقعی می باشد که دارای کمترین خطا بوده و ثبات داشته باشد.

بهترین سیستم برای عمق زنی :

بهترین سیستم ها برای عمق زنی فلزیاب های پالسی یا پالسی مگنومتری می باشد که علاوه بر ارائه عمق بالا ، می توانید به صورت سه بعدی نیز اطلاعات اسکن شده را مشاهده کرده و همچنین موقعیت هدف را به خوبی تشخیص دهید. علاوه بر آن قابلیت نمایش عمق و ابعاد هدف را نیز دارند که می تواند از حفاری های بیهوده شما جلوگیری کنید. برای افزایش عمق کاوش یک فلزیاب عمق زن حتما باید نکات زیر را در هنگام کاوش رعایت کنید:

  • بالانس کردن فلزیاب که یکی از عوامل تاثیرگذار در افزایش و ثبات عمق زنی می باشد.
  • استفاده از فلزیاب پالسی به جای فلزیاب VLF ، بخاطر عملکرد متفاوت و بهتر بخصوص در زمین های شور و معدنی
  • استفاده از یک لوپ فلزیاب مناسب و سازگار با دستگاه خود که عامل اصلی و مهم در افزایش عمق دستگاه می باشد.
  • انجام تنظیمات دستگاه طبق دفترچه راهنمای آن ، درست تنظیم کردن دستگاه می تواند راندکان و کارایی کاوش شما را بالا ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش فلزیاب