فلزیاب و گنج یاب

فلزیاب و گنج یاب | تکنولوژی مورد استفاده در آن ها

فلزیاب و گنج یاب | تکنولوژی مورد استفاده در آن ها

 انواع تکنولوژی های مورد استفاده در فلزیاب و گنج یاب:

  •       سیستم فرکانس – ضربه ای Beat Frequency Oscillator
  •       سیستم بالانس القائی Induction Balance
  •       سیستم القای پالس Pulse Induction
  •       سیستم فرکانس بسیار پایین Very Low Frequency
  •       سیستم دریافت گذار Transmit-Receive

سیستم فرکانسی – ضربه ای(BFO):

سیستم فرکانسی – ضربه ای یکی از ساده ترین و قدیمی ترین تکنولوژی استفاده شده در صنعت فلزیابی می باشد، که شناخت این سیستم برای کسانی که قصد آشنایی با فلزیاب ها را دارند از مراحل اولیه مطالعه در حوزه فلزیابی است. دستگاه های فلزیاب نوع BFO از دو نوسان ساز امواج رادیویی استفاده می کند.

فلزیاب و گنج یاب
فلزیاب و گنج یاب

اولین نوسان ساز، نوسان ساز جستجوگر نام دارد و نوسان ساز دیگر نوسان ساز مبنا نام دارد. خروجی این دو نوسان ساز به یک ترکیب کننده ارسال می گردد که فرکانس های مختلف حاصل از برآیند فرکانس ها را ساخته و سیگنالی را ارائه می دهد. هر وقت فلزی وارد میدان مغناطیسی سیم پیچ جستجوگر می شود ، فرکانس نوسان ساز جستجوگر تغییر می کند و پویشگر سیگنالی در محدوده فرکانس اصوات تولید می کند.

در سیستم فرکانسی – ضریه ای دارای دو سیم پیج ، یک سیم پیچ بزرگ در آنتن و یک سیم پیج کوچک در داخل جعبه کنترلی است. هر سیم پیچ به یک تولیدکننده ارتعاش که هزاران پالس در هر ثانیه تولید می کند، وصل است. اختلاف فرکانس تولید شده در سیم پیچ بزرگ و کوچک ثابت است. با عبور سیم پیچ بزرگ از روی فلز، میدان القایی در فلز ایجاد می شود. با تداخل میدان القایی با میدان سیم پیچ بزرگ، اختلاف فرکانس بین سیم پیچ کوچک و بزرگ تغییر می کند، سپس این اختلاف فرکانس توسط سیستم شنیداری به بوق هایی تبدیل می شود و فرد متوجه می شود که زیر خاک، فلزی وجود دارد. این روش کم هزینه ترین روش است ولی توانایی دو سیستم VLF و PI را در شناسایی نوع و عمق فلز ندارد.

فلزیاب های بالانس القایی (IB):

این نوع فلزیاب از دو حلقه سیم پیچ تشکیل شده است که روی هم همانند شکل قرار گرفته و به صورت فرستنده گیرنده عمل می نمایند بدین ترتیب نقش مدار ارسال امواج مغناطیسی از سیم پیچ اول و دریافت موج توسط سیم پیچ دوم می باشد که مدار با توجه به اندازه گیری اختلاف بین موج رفت و موج برگشت و فرکانس خروجی به وجود فلزیاب پی می برد. این نوع فلزیاب ها هم دارای ولتاژ کاری ۵۰-۰ ولت هستند و اشکارسازی به وسیله صدا و صوت می باشد. دقت تفکیک در این سیستم نسبت به سیستم PI بیشتر است.

برخی از فلزیاب و گنج یاب ساخت ایران:

این مطلب مرتبط است با:

جهت خرید فلزیاب ، اجاره فلزیاب از نمایندگی فلزیاب تهران ، نمایندگی فلزیاب شیراز ، نمایندگی فلزیاب اهواز ، نمایندگی فروش یزد با شماره ۰۹۹۱۷۵۷۹۰۲۰ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش فلزیاب