قوانین فلزیابی

قوانین فلزیابی در ایران و جهان

قوانین فلزیابی در ایران و جهان

قوانین فلزیابی در کشور های خارجی :

باور نکنید یا نه، نمیتوانید در هر جایی که میخواهید کاوش کنید. هر زمین از نظر قانونی و حقوقی متعلق به کسی می باشد و برای کاوش حتما نیاز به اجازه دارید. بنابراین اگر این مقررات را رعایت نکنید با زندان یا جریمه های سنگین برای ورود به حریم خصوصی مواجه می شوید. کسب اجازه برای کاوش در زمین نه تنها برای شما مهم است، بلکه برای همه کسانی که در عرصه فلزیابی فعالیت می کنند، حیاتی است.

قوانین فلزیابی
قوانین فلزیابی

دریافت مجوز برای کاوش :

دریافت اجازه به شمااین امکان را می دهد تا که بدون دستگیری شدن یا دنبال کردن توسط یک کشاورز عصبانی در زمین مورد نظر کاوش کنید، اما در واقع اجازه می دهد که هر چیزی که در زمین پیدا کردید با صاحب زمین تقسیم کنید. بیشتر یافته های کوچک همیشه توسط کاوشگر نگه داشته می شود، و در صورت اینکه شما با یک گنجینه بزرگ را پیدا کنید باید با صاحب زمین برای تقسیم آن به توافق دو طرفه برسید. بهترین راه برای پذیرفتن این است که به طور مستقیم از تلفن یا ایمیل خود یا از آنها بخواهید به طور مستقیم تماس با آنها. همیشه مطمئن شوید که در حال معرفی خود به زمین داران با احترام صحبت کنید  و با آنها برخورد نا مناسب نکنید.

قوانین فلزیابی در ایران :

مقررات و قوانین فلزیابی در ایران کاملا متفاوت می باشد. زیرا استفاده از فلزیاب و گنج یاب در ایران ممنوع می باشد و برای دریافت مجوز باید به سازمان میراث فرهنگی مراجعه کنید. اما دریافت مجوز به این سادگی ها نمی باشد و عملا امکان پذیر نمی باشد. اما اگر شما جزو افراد خاص جامعه باشید مشکلی برای دریافت مجوز نمی باشد. اما گنج یابی در ایران مخاطبان خاص خود را دارند و  اگر هم موفق به کسب مجوز نشوند بدون مجوز هم فعالیت می کنند. در کل این مقررات به شرح زیر می باشد:

بخشی از آیین‌نامه قانونی برای ساخت‌، خرید و فروش‌، نگهداری‌، تبلیغ و استفاده از دستگاه فلزیاب‌ :

  • ماده 1- وزارت صنایع و معادن مکلف است ضوابط اعلام شده از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور را به هنگام ثبت اعلامیه تأسیس‌، به متقاضیان ساخت دستگاههای فلزیاب ابلاغ نماید.
  • ماده 2- خرید، فروش‌، نگهداری و استفاده از دستگاههای فلزیاب منوط به اخذ مجوز از سازمان میراث‌ فرهنگی کشور است‌.
  • ماده 4- اشخاص متقاضی دریافت مجوزهای موضوع این آیین‌نامه‌، علاوه بر شرایط عمومی اشتغال بهکار و با توجه به شرایط ذیل و ضوابط مندرج در دستورالعمل صادر شده از سوی سازمان میراث فرهنگیکشور، تقاضای خود را به سازمان مذکور تسلیم خواهند کرد.
  • ماده 6- تبلیغ دستگاههای فلزیاب از طریق رسانه‌های عمومی‌، مطبوعات‌، چاپ و نشر پوستر و سایرروشهای تبلیغاتی فقط با مجوز سازمان میراث فرهنگی کشور مجاز است‌.

 

منبع: detecthistory

نظر برای “قوانین فلزیابی در ایران و جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش فلزیاب