نحوه ساخت تومولوس چگونه است

نحوه ساخت تومولوس چگونه است

تومولوس چیست :

تومولوس یا گورتپه نوعی تپه باستانی مصنوعی می باشد که بر روی مقبره پادشاهان توسط معماران کهن با استفاده از لایه های مختلف خاک و سنگ ساخته شده است. توموس ها در اصل نوعی آیین تدفین می باشند که از نظر ارتفاع (9-36 متر)، مقام مفرد و مقدار اشیاء عتیقه درون آن با یکدیگر مختلف هستند. در ادامه قصد داریم در مورد نحوه ساخت توموس صحبت کنیم.

نحوه ساخت تومولوس
نحوه ساخت تومولوس

نحوه ساخت تومولوس :

شاید برای خیلی از  افراد سوال باشد که تومولوس ها چگونه ساخته می شوند که سالیان زیادی مقاوم می مانند. زیرا تومولوس ها از نظر معماری ساخت واقعا مقاوم هستند. نحوه ساخت گورتپه ها به شرح زیر می باشد:

اولین نکته مهم در ساخت این سازه باستانی انتخاب محل ساخت می باشد بخاطر اینکه در ساخت تومولوس آب زیادی مصرف می شود باید مکانی را انتخاب کرد که به آب نزدیک باشد. در دوران کهن نیز بخاطر مشکل در حمل آب بیشتر گورپشته ها در نزدیکی آب ساخته می شده است. مورد بعدی که خیلی مهمه نوع زمینی که قراره تومولوس در آن ساخته می شود است زیرا باید زمینی را باید انتخاب کرد که در برابر زلزله مقاوم باشد.

بعد از انتخاب زمین مناسب نوبت به ساخت فونداسیون بنا می باشد. در دوران باستانی از سنگ و قلوه سنگ برای اینکار استفاده می کردند. به اندازه کافی سنگ بریده می شود، به محل مورد نظر حمل شده، و محل دفن جسد باز گذاشته می شود، و برای اینکه بتواند چندین تن سنگینی را تحمل کرده و فروریختگی نداشته باشد محاسباتی انجام میشود، همانطور که در عکس پایین دیده می شود، بر این اساس بنا می شوند که تمامی وزن به دیواره های جانبی تحمیل شود.

مطالب مرتبط :

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فلزیاب خارجی ، آثار و نشانه ، فلزیاب ارزان ، فلزیاب تصویری ، قیمت فلزیاب و … می توانید با کارشناسان ما در نمایندگی فلزیاب شیراز یا نمایندگی فلزیاب تهران با شماره 09120043750 تماس بگیرید.

3 دیدگاه برای “نحوه ساخت تومولوس چگونه است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش فلزیاب