نماد رخ انسان

نماد رخ انسان در دفینه یابی

نماد رخ انسان در دفینه یابی و رخ مقبره ای

در حوالی همان رخ مقبره ای قرار دارد بیشتر در زیر سر یا پایین گوش میتواند سنگهای مثلثی شکلی پیدا کرد که ورودی مقبره هست که با سنگ و ساروج پلمپ گردیده است. اما در بعضی مکانها مانند معابد یا نیایشگاهها یا حتی کاخها در جلوی درب ورودی آنها دیده میشود که گاها با ترکیبی از موجودات افسانه ای بالدار تراشیده شده است. در اینجا درمیابیم که رخ در دروازه اصلی معبد یا کاخ هستیم. اما در بعضی از مناطق رخهایی هستند که اندازه آنها از چهار متر کمتر است و این نوع از رخها در زیر گردن یا بغل گوش خود ورودی دارند که اگر وارد شوید درواقع وارد یک غار شدید که محلی برای نیایش بتها یا مقبره افراد مهم هست و دارای نذورات و اموال با ارزشی هستند.

نماد رخ انسان
نماد رخ انسان

نماد رخ انسان

رخهایی که به منظور خزانه یا دفینه فردی تراشیده شده اند حتما و حتما با علائم دیگری همراه هستند که میتوان با توجه به آن علائم تفسیر کامل و نظر قطعی داد. برای پیدا کردن دفینه این چنین رخها باید با دقت بالای عمل کرد. دقت کنید که دید رخ به کجاست یعنی رخ کجا را نگاه میکند و به کجا خیره شده در ‌ آنجا باید به دنبال ورودی پلمپ یا غار باشید که دفینه آنجاست . علائم دیگر همراه رخ می توانند مسیر دفینه را تغییر دهند.کوه هایی هم وجود دارند که رخ انسان همراه با نیم تنه اش یا بدن کاملش تراش خورده است که در اینجا ما با یک بت بزرگ همراه هستیم که در گذشته مورد ستایش قرار گرفته است. در اینجا نیز محلی برای دفن ویا پنهان کردن نذورات و هدایا به خدایان هست ما باید در زیر پاها یا نیم تنه آن حفاری کنیم.

انواع نماد رخ انسان در دفینه یابی

نماد رخ انسان در دفینه یابی به دوره قبل از ساسانیان بر می گردد.رخ هایی در دفینه یابی از چند حالت خارج نیست

  • رخ با ابعاد بزرگ که در کوهها مشاهده می شود
  • رخ ها در ورودی مکان های تاریخی
  • رخ هایی با ابعاد کوچک که روی سنگ کوه تراشیده شده اند
  • رخ هایی که به منظور نشان دادن فردی خاص بر روی سنگ تراشیده شده اند
  • رخ های نیمه ( نیم رخ )
  • رخ هایی که بر روی سنگ ها به صورت طبیعی وجود آمده است .

  نماد رخ با ابعاد بزرگ در کوهها :

این رخ ها بیشتر مریوط به مقبره پادشاه یا موبدان است. در اطراف همان رخ مقبره ای وجود دارد یا ذر زیر سر یا پایین گوش سنگ های مثلثی وجود دارد که ورودی مقبره است و به نحوه ی پلمپ گردیده است.در برخی موارد در اطراف رخ موجودات دیگری نیز وجود دارند که آن نشانگر معابد و  گاه است و آن محل در قدیم جای نیایش و نذورات بوده است. در برخی از مناطق رخ هایی وجود دارد که ارتفاع آنها کمتر از ۴ متر است و در نزدیکی سر راهی برای ورود به ان وجود دارد  که به احتمال زیاد دارای گنجی درون آن  است.در بررسی نماد رخ باید توجه داشت که اندازه رخ چقدر است و یا رخ به کجا می نگرد و در اطراف و جایی که رخ می نگرد احتمال زیاد دفینه ای وجود دارد که به صورت خاصی پنهان شده است.

نماد رخ انسان
نماد رخ انسان

هر جا که چهره نیمرخ یا تمام رخ مشاهده کردید باید نگاه چهره را دنبال کرده و دنبال آثار دوم باشید که معمولا نماد آثار دوم یا کاسه است یا به صورت بت حیوانات است.  خود آثار دوم مکان دیگری را نشان میدهد. البته بستگی به نگاه صورت دارد که آیا هر دو چشم آن باز یا بسته است. اگر نگاه صورت با یک چشم باشد و نشان دوم سنگ کاسه باشد باید دره ای در آنجا وجود داشته باشد که در آن سمت دره باید تلی وجود داشته باشد و دفینه در مرکز تل در متراژ شش متری خواهد بود.

 

اجاره فلزیاب | تعمیر فلزیاب | خرید فلزیاب | فروش فلزیاب | بروزرسانی فلزیاب

طلایاب گنج یابآب یاب دفینه یابردیاب نشت یاب حفره یابمعدن یاب

نمایندگی شیراز نمایندگی فلزیاب تهران

شماره تماس 09120043750

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش فلزیاب