نماد رد پا

نماد رد پا در دفینه و گنج یابی

نماد رد پا در دفینه و گنج یابی

در زبان فارسی واژه‌های «پا» برای اشاره به اندام تحتانی به کار می‌روند هر چند «پا» برای بخش انتهایی اندام تحتانی یعنی قدم (شامل مچ و کف پا و انگشتان پا) نیز به کار می‌رود. منظور از پا قسمتی از اندام تحتانی است که پایینتر از ساق و مچ قرار گرفته‌است و شامل پاشنه، کف پا، پنجه و انگشتان است.

نماد رد پا
نماد رد پا

نماد رد پا در دفینه یابی :

نماد رد پا در دفینه یابی را می توان یکی از نماد هایی دانست کمتر در گنج یابی استفاده می شده است. اما این نماد از دوران قدیم تا الان وجود داشته دو بیشتر نشانه وجود آرامگاه ها ، غار و راه بوده است. در دوران کهن از این نماد برای مسیریابی و پیدا کردن راه های کاروانسرا ها استفاده می شده است. طبق نظر محققان و کارشناسان باستان شناسی اگر این نماد بدون انگشت باشد اشاره به تپه دارد و اگر نیز هماره انگشت باشد نشان دهنده وجود مقبره می باشد.
اما اگر آثار و نشانه پا را به صورت جفت پیدا کردید احتمالا به دوران ساسانیان بر می گردد. برای رمزگشایی نشانه رد پا در گنج یابی در این حالت به ازای هر سانتی متر از طول رد پا یک قدم در جهت پاشنه آن برداشته و بدنبال ورودی زیر زمینی پلمپ شده میگردیم. اکثر اینگونه ورودی تله ریزشی خطرناکی معروف به تلار دارند.
 

آثار و نشانه های دیگر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش فلزیاب