نماد شتر در دفینه یابی

نماد شتر در دفینه یابی | نشان شتر در گنج یابی

نماد شتر در دفینه یابی | نشان شتر در گنج یابی

نماد شتر در دفینه یابی دارای تفسیر های مختلفی با توجه به دوره های باستان شناسی دارد. این نماد در ایران خیلی یافت می شود و از مهمترین نشانه های دفینه یابی نیز به حساب می رود. شتر در هر صورتی به هر شکلی و هر منطقه ای باشد نشان دهنده وجود گنج در آن منطقه است. نشان شتر در گنج یابی معمولا صندوق یا خمره طلا می باشد . 

نماد شتر در دفینه یابی
نماد شتر در دفینه یابی

نماد شتر به صورت کلی به سه منظور به کار میرفته است :

  • نماد گنج
  • علامت مسیر عبور کاروان
  • کاربرد زینتی

نشان شتر ایستاده یعنی گنج همان جاست و اگر شتر بار داشته باشد حتماً در آن نزدیکی یک گنج وجود دارد. شتر نماد گنج و یا موارد خاص با ارزش است معمولاً در 50 یا 65 قدم جلوتر یک علامت دوم هم دارد. اگر شتر نشسته باشد گنج در زیر سنگ یا تلاق یا داخل غار است. اگر چند شتر در پشت هم باشند و آخرین شتر نشسته باشد دفینه آن در پشت سر آخری می باشد.

شتری که بر روی سنگ حفر شده نشانه وجود تندیس شتر در داخل مقبره یا اتاق ( و یا نشانه وجود نمادی حیوانی در داخل تونل یا اتاق که نشانه آخر است ) است و پس از ورود به اتاق با شتری نشسته ( یا همان نماد حیوانی که اکثرا مار افعی است ) روبرو خواهید شد که زیر گردن یا دم آن درب ورود به اتاق یا سرداب کوچکی زیر تندیس شتر اصلی خواهد بود. دفینه زیر شتر اصلی است ولی راه ورود به سرداب یا اتاق دفینه ٬ چند متر جلوتر از تندیس شتر است .نشانه بارز آنهم ، سنگی است تراش خورده ، که نیمی از آن داخل زمین قرار گرفته ولی قابل جابجایی است .

مشاهده برخی از محصولات ما :

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دفینه یابی ، انواع فلزیاب ، خرید فلزیاب می توانید با شماره 09120043750 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش فلزیاب