نماد شمشیر

نماد شمشیر در دفینه یابی و گنج یابی

نماد شمشیر در دفینه یابی و گنج یابی

شَمشیر یک سلاح سرد است که از یک تیغه بلند و لبه‌تیز و یک دسته تشکیل شده‌است. در خاور قدیم برای ساخت شمشیر از سه نوع فلز به نام‌های نرم‌آهن (آهن نرم)، شاپورگان (آهن سخت) و پولاد آمیخته بهره می‌گرفتند. پولاد گوهردار که برای شمشیرسازی نیز استفاده می‌شد روهینا نام داشت. به ابزار ساخته‌شده از روهینا، روهنی می‌گویند.

نماد شمشیر
نماد شمشیر

نماد شمشیر در دفینه یابی و گنج یابی :

نماد شمشیر به عنوان سبملی بر روی مقبره های سرداران و نظامیان استفاده می شده است .البته این نماد از دوران ساسانیان تا اوایل دوره اسلامی کاربرد های بیشتری داشته است. نماد شمشیر در دفینه یابی دارای تفاسیر گوناگونی می باشد و نظریه های متفاوتی در مورد آن بیان شده است. اگر نماد حکاکی شده دارای دسته باشد باید در جهن نوک شمیر 7 قدم بردارید و به جلو بروید که معمولا هدف در همان نقطه می باشد. اما اگر نوک شمشیر را به صورت کج مشاهده کردید بیانگر وجود مقبره سرداران اشکانیان می باشد و اگر نوک شمشیر راست حکاکی شده باشد مقبره مربوط به دوره ساسانیان می باشد.

نماد شمشیر
نماد شمشیر

اگر در کوه یا بیابان شمشیر واقعی پیدا کردید باید قدمت آن بررسی شود. تصویر شمشیر بالا مربوط به دوره اشکانی بوده و باید دانست که دو حالت دارد. اول آنکه این منطقه جنگی بوده و ارتش اشکانی در مقابل دشمنانش جنگیده و پایگاهای نظامی بنا نموده است. دوم آنکه نمادی از تعیین مرز بین دو کشور میباشد، در هر دو صورت مربوط به دفینه نیست.

مشاهده دیگر آثار و نشانه ها :

برخی از محصولات ما :

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فلزیاب ، گنج یاب ، حفره یاب ، ردیاب ، فلزیاب ارزان ، فلزیاب حرفه ای ، قیمت فلزیاب می توانید با کارشناسان ما در نمایندگی فلزیاب تهران و نمایندگی فلزیاب شیراز با شماره 09120043750 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش فلزیاب