نماد صلیب

نماد صلیب در دفینه یابی و گنج یابی

نماد صلیب در دفینه یابی و گنج یابی

صلیب چیست :

صلیب یک شکل هندسی است که شامل دو خط یا میله‌است که با یکدیگر عمود باشند، به طوریکه یک یا دو خط از آن‌ها از وسط قطع شود. خط‌ها معمولاً به صورت عمودی یا افقی هستند. صلیب یکی از نمادهای انسان باستانی است و در ادیان بسیاری از قبیل مسیحیت استفاده شده. صلیب نماینده تقسیم عالم به عناصر چهارگانه (یا جهت‌ها چهارگانهٔ جهت‌یابی) ، یا بیانی از مجموع مفاهیم الاهیات در خط عمودی و جهان در خط افقی است.

نماد صلیب
نماد صلیب

خود علامت صلیب هم که نماد مسیحی شده، چیز تازه‌ای نبوده و تقریباً دو هزار سال پیش از پیدایش مسیحیت نماد آشوری‌ها بوده است. مصریان نیز همین نماد را سمبل زندگی جاوید می‌دانستند. در آیین مهرپرستی یا میتراییسم، صلیب نماد خورشید بود. نمونه آن در “نقش رستم ” وجود دارد. اما خود صلیب که دستگاه منفور اعدام بردگان بود، با مصلوب شدن مسیح به نماد عشق تبدیل شد.

نماد صلیب در دفینه یابی :

نماد صلیب در دفینه یایی یکی از نمادهایی می باشد کمتر همراه دفینه می باشد. این نماد را بیشتر می توانید در قبرستان های مسیحیان مشاهده کنید. مسیحیان از این نماد در دوران حضرت عیسی مسیح(ع) نیز استفاده می کردند. اما شاید مکان هایی را ببینید که به قبل از دوران مسیحیت برگردد اما از این نماد در آن استفاده شده باشد. این نماد در دورانی که استفاده می شده است دارای معانی و مفاهیم خاص آن دوران بوده و نمی شود فقط مربوط به دوران مسیحت دانست.

مفهوم نماد صلیب در دفینه یابی :

هنگام مواجهه با با این نماد باید خیلی دقت کنید زیرا اول باید تشخیص دهید که نماد نشانه وجود مزار است یا اینکه بیانگر وجود دفینه می باشد. نماد صلیب یکی از نماد هایی می باشد که در ایران کمتر اسفاده می شده است . همانطور که گفتیم یکی از آثار های باستانی ایرانی که از صلیب در آن استفاده شده است نقش رستم می باشد. بنابراین اگر به دنبال دفینه در این نماد می باشید ، فقط باید به مکان با دورانی که از این نماد استفده شده دقت کنید چون کمتر دیده شده است که نماد صلیب دارای دفینه باشد.

آشنایی با دیگر آثار و نشانه ها :

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فلزیاب ارزان ، فلزیاب ایرانی ، فلزیاب خارجی ، قیمت فلزیاب ، حفره یاب ، ردیاب و یون یاب می توانید با کارشناسان ما در نمایندگی فلزیاب شیراز ، نمایندگی فلزیاب تهران با شماره 09917579020 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش فلزیاب