گنج یاب اسکنر تصویری

گنج یاب اسکنر تصویری

گنج یاب اسکنر تصویری

گنج یاب اسکنر تصویری چیست :

دستگاه های گنج یاب به خاطر قابلیت هایی که دارند امروزه بسیار مورد توجه کاوشگران قرار گرفته اند و از طرف دیگر با پیشرفت تکنولوژی این دستگاه ها دچار تغییرات زیادی شده اند و با بهره مندی از بروزترین تکنولوژی ها توانسته اند کاوش را برای کاوشگران بسیار اسان کنند. یک مدل از گنج یاب ها که امروز می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم ، گنج یاب اسکنر تصویری می باشد. همان طور که از اسم آن ها هم مشخص می باشد اسکنر های تصویری برای اسکن کردن زمین و ارائه تصاویر از ساختار و اشیاء زیر زمین می باشد. بعضی از اسکنر ها این قابلیت را دارند که علاوه بر اسکن زمین ، جنس و ابعاد تقریبی هدف را هم مشخص کنند.

گنج یاب اسکنر تصویری
گنج یاب اسکنر تصویری

انواع اسکنر های تصویری :

دستگاه های اسکنر نیز مانند سایر فلزیاب ها معمولا شامل مدل های زیر می شود :

  • اسکنر پالسی
  •  اسکنر مگنومتر
  • اسکنر GPR ( این دستگاهها قادر به تشخیص فلز نیستند و برای تشخیص لایه های زیر زمین و ساختار های زیر زمینی کاربرد دارند ).

اسکنر پالسی :

دستگاه های پالسی پرکاربرد ترین سیستم ها در بازار هستند. این اسکنر ها دارای عمق کاوش بالایی هستند و در انواع زمین ها دارای ثبات و پایداری هستند و بخصوص در زمین های معدنی عملکرد بهتری نسبت به دیگر مدل ها دارند. در بازار داخلی نیز کاوشگران از گنج یاب های پالسی استفاده می کنند زیرا سیستم های VLF عملکردی قابل توجهی ندارند.

اسکنر مگنومتر :

این دستگاه ها مجهز به سنسور های مگنومتر می باشند که برای فقط برای کشف اهداف آهنی مورد استفاده قرار می گیرند. اسکنر های مگنومتر عمق کاوش زیادی ندارند اما دقت و حساسیت ان ها در هنگام کاوش بسیار خوب است. مگنومتر ها معمولا بعد از اسکن زمین و دریافت اطلاعات ، آن ها را با استفاده از نرم افزار های خاصی به تصاویر سه بعدی و قابل درک تبدیل می کنند. این کار باعث می شود تا اپراتور بتواند به راحتی داده ها را تجزیه و تحلیل کند.

اسکنر جی پی ار :

دستگاه های اسکنر جی پی آر GPR توانایی تشخیص فلزات را نداشته و فقط برای بررسی لایه های خاک و ساختار های زیر زمین به کار می روند و کاربرد ژئوفیزیک و زمین شناسی دارند. بعضی از این سیستم ها قدرت اسکن و تصویر برداری عالی دارند. اما متاسفانه مشاهده می شود که برخی از افراد سودجو این دستگاه ها را تحت عنوان گنج یاب به فروش می رسانند در صورتی که کاربرد این دستگاه ها فقط اسکن کردن ساختارهای زیر زمین می باشد و به فلزات حساسیت ندارند.

اشنایی با برخی از اسکنر های تصویری :

برای دریافت مشاوره رایگان در مورد خرید گنج یاب تصویری با شماره 09120043750 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش فلزیاب