انواع فلزیاب و کاربرد آن ها

انواع فلزیاب و کاربرد آن ها

انواع فلزیاب و کاربرد آن ها :

در این پست از سایت mine133.com قصد داریم به بررسی انواع فلزیاب و کاربرد آن ها بپردازیم  و هریک را به صورت مختصر توضیح دهیم. البته اگر اطلاعات کاملی در مورد فلزیاب و نحوه کار آن می خواهید می توانید اینجا کلیک کنید. فلزیاب ها دارای سیستم کاری متفاوتی هستند که برای کابرد های خاصی مورد استفاده قرار می گیرند برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله تکنولوژی فلزیاب ها را مطالعه کنید. استفاده از فلزیاب برای برای کاربرد های مختلفی مانند پیدا کردن گنج و دفینه ، فعالیت های باستانی و زمین شناسی ، فعالیت های صنعتی و گاها جهت سرگرمی می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا انواع فلزیاب ها را بررسی کنیم.

انواع فلزیاب و کاربرد آن ها
انواع فلزیاب و کاربرد آن ها

فلزیاب تصویری :

فلزیاب تصویری به دستگاهی گفته می شود که به جز شناسایی فلزات توانایی اسکن و ارائه تصویر از عوامل زیر زمین را داشته باشد. این دستگاه ها با استفاده از سنسور هایی که دارند زمین را اسکن کرده و اطلاعات را به صورت گراف های رنگی سه بعدی ذخیره می کنند و بعد با استفاده از نرم افزار های مخصوص اپراتور می تواند داده های دریافتی را تجزیه و تحلیل کند که این عمل کمک زیادی در تشخیص عمق هدف ، محل هدف ، ابعاد هدف و همچنین از حفاری بیهوده جلوگیری می کند.

فلزیاب نقطه زن :

فلزیاب های نقطه زن دسته ای از فلزیاب ها هستند که برای پیدا کردن محل دقیق اهداف به کار میروند. بعضی از نقطه زن های پیشرفته قادر به اسکن فلز مورد نظر و مشخص کردن عمق فلز و ابعاد آن نیز هستند. این دسته از فلزیاب ها دارای اندازه و انواع مختلفی هستند ،از فلزیاب دستی کوچک تا دستگاههای بزرگ و کامل که دارای قابلیت نقطه زنی هستند.

فلزیاب شعاع زن :

این دستگاهها معمولا دارای یک جفت دسته آنتن بوده و خوراک خور میباشند. منظور از خوراک خور بودن این است که اگر برای مثال شما درون دستگاه طلا را قرار دهید دستگاه به دنبال فرکانس های مشابه خوراک قرار داده شده میگردد و شما را به محل قرار گیری آنها هدایت میکند. کار با این فلزیاب ها به تجربه بیشتری نسبت به دیگر فلزیاب ها نیاز داشته و کاوشگر نیز در عملکرد دستگاه تاثیر مستقیم دارد.

گنج یاب :

دستگاه گنج یاب نیز نوعی از فلزیاب ها می باشند که توانایی تفکیک فلزات را دارند یعنی علاوه بر قدرت کشف فلز ، این قابلیت را نیز دارند تا نوع فلز را نیز تشخیص دهند. گنج یاب ها بهترین نوع موجود می باشند که قدرت تشخیص و تفکیک طلا را از دیگر فلزات بی ارزش را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش فلزیاب