تکنولوژی فلزیاب ها

تکنولوژی فلزیاب ها و آشنایی با آن ها

تکنولوژی فلزیاب ها و کاربرد آنها

هنگام تصمیم‌گیری بر روی فلزیاب های تفریحی ، به احتمال زیاد با به سه تکنولوژی فرکانس ضربه ای (BFO )، فرکانس پایین ( VLF ) و پالس القایی (Pulse Induction) برخورد خواهید کرد. هر تکنولوژی نکات مثبت و منفی کاربر را نشان می‌دهد و ممکن است بسته به تعدادی از عوامل بهتر یا بدتر کار کند. شما می‌خواهید براساس سطح مهارت و یا تشخیص نیازها انتخاب کنید.

تکنولوژی فلزیاب ها
تکنولوژی فلزیاب ها

تکنولوژی فلزیاب ها و کاربرد آنها

  • فرکانس ضربه ای( BFO ):

در دسته تکنولوژی BFO قرار دارند به طور معمول کاربر پسند هستند و از فن آوری های تشخیص فلز استفاده می کنند. دو حلقه مس در اطراف آهن یا فولاد وجود دارد که جریانی از انرژی از میان آن‌ ها عبور می‌کند و به زمین منتقل می‌شود. هنگامی که سیگنال شکسته شود یا توسط فلز مختل شود، آشکار ساز یک تغییرقابل شنیدن در صدا را ایجاد می‌کند که به کاربر در مورد هدف احتمالی هشدار می‌دهد.نکته اصلی که باید به یاد داشته باشید این است که هر فلزی که در زمین وجود را بدون اینکه قادر به تشخیص تفاوت بین ” خوب ” یا ” بد “بودن آن باشد را کاوش می کند.

آشنایی با چند فلزیاب تفریحی :

تکنولوژی فلزیاب ها
تکنولوژی فلزیاب ها
  • فرکانس پایین ( VLF ) :

این نوع از فلزیاب ها از دو کویل استفاده می‌کنند، یک کویل می‌فرستد و دیگری دریافت می‌کند ، تا اهداف روی زمین را انتخاب کند. کویل فرستنده یک میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند که به اشیا فلزی واکنش می‌دهد. هنگامی که یک هدف یافت می‌شود، یک جریان شکل می‌گیرد، کویل گیرنده سیگنال را می‌گیرد و تقویت می‌کند تا از طریق یک گوینده و یا هدفون به کاوشگر منتقل می کند. بسیاری از ردیاب ها حتی می‌توانند سیگنال ها را براساس این که جریان مغناطیسی چقدر قوی است به یک عدد تبدیل کنند.

تکنولوژی فلزیاب
تکنولوژی فلزیاب

بیشتر فلزیاب ها برای نوع خاصی از کاوش ها طراحی شده اند. برای مثال فلزیاب هایی مانند Makro AU Gold Finder برای کاوش طلا طراحی شده اند. و برخی از فلزیاب های جدید مانند Garrett AT Max یا Minelab Equinox Series برای استفاده در انواع مختلف خاک با برنامه های از پیش تعریف شده تنظیم می شوند که به راحتی قابل تنظیم می باشند.

  • القایی پالس (PI) :

در حالی که فناوری های فلزیاب های پیشین با استفاده از دو کویل کار می کنند، (Pulse Induction) می تواند یک یا چند را به روش بسیار متفاوتی استفاده کند. کویل موجب انفجار جریان های الکترونیکی می شود که در هنگام برخورد با یک شیء فلزی از آن عبور می کند. بهترین راه برای فکر کردن درباره PI این است که شبیه یک خفاش عمل می کند.

تعدادی از فلزیاب های PI :

هیچ راهی برای تشخیص تفاوت بین اهداف وجود ندارد – فقط چیزی که مشخص می شود این است که یک هدف وجود دارد. بزرگترین مزیت این نوع فلزیاب ها  این است که آنها عمیق تر از BFO یا VLF جستجو می کنند. اگر شما در جستجوی اهداف بسیار عمیق هستید، یک فلزیاب مانند Garrett Deep seeker به شما بهترین نتایج را می دهد. بسیاری از فلزیاب های ساحلی مانند Surfmaster PI Dual Field نیز از PI استفاده میکنند.فلزیاب های زیادی در بازار برای طیف وسیعی از نیازها و سطوح تجربه وجود دارد و به همین دلیل است که ما یک تیم از متخصصان فلزیابی را داریم که می‌توانند به شما در انتخاب فلزیاب مناسب کمک زیادی کنند تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

جهت خرید انواع فلزیاب از نمایندگی فلزیاب تهران یا نمایندگی فلزیاب شیراز فقط با شماره 09120043750 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش فلزیاب