دستگاه فلزیاب حرفه ای

دستگاه فلزیاب حرفه ای چه ویژگی هایی دارد

دستگاه فلزیاب حرفه ای چه ویژگی هایی دارد

ویژگی های بارز دستگاه فلزیاب حرفه ای :

فلزیاب دستگاهی است که از نیروی الکترو مغناطیس برای یافتن و کشف انواع مختلف فلزات استفاده می‌کند که تصور می‌شود در جایی گم یا پنهان شده‌ باشند. اینها شامل : طلا، سکه ، جواهرات و قطعات فلزات بی ارزش است. فعالیت های فلزیابی در مکان هایی مانند معادن، دریا و رودخانه ها، جنگل ها و انواع زمین ها انجام می شود. بنابراین، برای شناسایی فلز باید موثر باشند، باید ویژگی های خاصی داشته باشند که برای کشف فلزات طراحی شده باشند و این ویژگی ها عبارتند از:

  • تفکیک و تبعیض فلزات 

دستگاه فلزیاب حرفه ای
دستگاه فلزیاب حرفه ای

بعضی از مردم  برای پیدا کردن انواع فلز اقدام به کاوش در نواع زمین ها مانند زمین های خشک ، رودخانه ها ، شوره زارها و… می کنند. اما در آن انواع مختلفی از مواد معدنی و فلزات وجود دارد. بنابراين، تشخيص فلز در اين مکان ها احتمالا تحت تأثير حضور اين عناصر متعدد قرار خواهد گرفت. به همین دلیل فرایند کاوش با سیگنال های مزاحم و مکرر با مشکل روبرو خواهد شد.

برای کنترل این مشکل دستگاه ها باید توانایی تفکیک داشته باشند. این توانایی به آنها اجازه می دهد تا فلزات بی ارزش و با ارزش را از هم تفکیک کند. برخی از دستگاه های فلزیاب برای حساس بودن به فلزات خاصی طراحی شده اند. در نتیجه آنها فقط سیگنال ها را در هنگام عبور از مکان هایی با چنین فلزاتی منعکس می کنند.

  • حساسیت

امروزه گنج یاب ها با حساسیت بالا طراحی شده اند. یک فلزیاب با کیفیت بالا دارای فرکانس کاری بالا می باشد. این قابلیت ها باعث می شود تا فلزات را که در زیر خاک دفن شده اند شناسایی کند. همچنین به منظور شناسایی فلزاتی که مدتها تحت شرایط آب و هوایی در زیر زمین دفن شده اند را بهبود می بخشد. فرکانس کاری از 6.4 kHz تا 20kHz است. کنترل حساسیت می تواند مطابق با شرایط مکانی که فرد می خواهد تشخیص فلز انجام دهد، تنظیم شود. فلزیاب های بسیار حساس این روند را به مراتب پربارتر و ساده تر می کنند.

  • تکنولوژی فلزیاب

سیستم VLF :

دستگاه فلزیاب حرفه ای
دستگاه فلزیاب حرفه ای

دستگاه های فلزیاب دارای تکنولوژی های مختلفی هستند که توان بالقوه خود را در شرایط مختلف افزایش می دهند. این فناوری عبارت اند از: VFL و PI که VFL برای فرکانس بسیار پایین است . این کار به اپراتور دستگاه اجازه می دهد میدان مغناطیسی منتشر شده جهت جستجوی فلزات را در طول مسیر تنظیم کند. بنابراین می توان قادر به جستجوی فلزات خاص در شرایط مختلف باشید.

 

 

 

 

 

 

سیستم PI :

PI مخفف القاء پالس است. این فن آوری بر روی سیم پیچ طراحی شده است. این کار به کویل اجازه می دهد جریان الکتریکی را به اتم های فلز بفرستد. این کار باعث ایجاد رابطه الکترو مغناطیس بین اتم های فلز و دستگاه گنج یاب می شود. سیستم PI از طریق ارسال و دریافت پالس های مختلف عمق فلزی که یک دستگاه قادر به کشف آن می باشد را تعیین می کند.

Pulse Induction
Pulse Induction
  • کالیبراسیون یا بالانس زمین

بالانس زمین، جاذبه را کنترل می کند و به دستگاه کمک میکند تا فلز را احساس کند. این امر از انتشار سیگنالها زمانی که یک گنج یاب بر روی اشیا طبیعی مانند ذرات خاک ، سنگ ها یا مواد معدنی در حال عبور است جلوگیری می کند. بنابراین، یک دستگاه فلزیاب تنها می تواند به یک ماده با ارزش و یا فلز جذب شود.

  • اندازه و شکل کویل

اندازه و شکل کویل تأثیر قابل توجهی در عمق کاوش دارد که بوسیله امواج الکترومغناطیسی منتشر شده به آن می رسد. 3 نوع کویل وجود دارد: متحدالمرکز، عنکبوتی و بیضوی. این کویل ها در عمق، ضخامت و قدرت نفوذ با هم متفاوت هستند. همچنین نوع خاک در عمق نفوذ کویل تاثیر زیادی دارد. این می تواند تأثیر مستقیم بر کیفیت کار انجام شده توسط دستگاه و اثر بخشی آن در تعیین موقعیت فلزات داشته باشد.

خلاصه مطالب :

دستگاه فلزیاب حرفه ای می تواند اشیاء فلزی را که در عمق زمین و همچنین در زیر آب قرار دارند را کشف و تشخیص دهد. این دستگاه ها از جریان الکتریکی برای ایجاد امواج الکترومغناطیسی استفاده می کنند که برای تشخیص فلز سیگنال پخش می شود. بنابراین اجزایی از جمله: باتری ها، بلندگوها، دسته ها و پایه از بخش های اصلی یک فلزیاب هستند. تمام این ویژگی ها را قبل از تصمیم گیری برای خرید یک دستگاه فلزیاب حرفه ای بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش فلزیاب