دفینه چیست

دفینه چیست | دفینه کجای ایران پیدا می شود

دفینه چیست | دفینه کجای ایران پیدا می شود

دفینه چیست:

به مجموع سکه ها و اشیاء با ارزش که در قدیم زیر زمین دفن شده باشند دفینه می گویند. در زمان قدیم افراد سکه ها و اشیاء با ارزش خود را در زیر زمین پنهان می کردند در بعضی مواقع مرگ این افراد باعث می شد که دفینه ها در همان مکان باقی بمانند. این گنجینه ها ممکن است بعد از زمانی طولانی توسط جویندگان طلا ، باستان‌شناسان، یا توسط افراد معمولی به طور اتفاقی پیدا شوند. دفینه های کشف‌ شده با ارزش توسط جویندگان گنج یا افراد غیرکارشناس معمولاً معروف به اشیای «زیرخاکی» است.

دفینه چیست
دفینه چیست

دفینه و تغییرات جغرافیای طبیعی :

فراموش کردن محل دفن یک گنجینه یا تغییرات جغرافیایی در محل دفن دفینه ها می‌تواند باعث دشوار شدن و طولانی‌ مدت شدن بازیافت آن شود. از گنجینه های معروف در آسیا می‌توان به دفینه دژ زیویه در ایران و دفینه طلاتپه در افغانستان اشاره کرد. بسیاری نیز از بزرگترین دفینه جهان در ایران نام می‌برند که هنوز یافت نشده است. این دفینه که به گفته باستان شناسان حدوداً نصف دارایی خاندان هخامنشی بوده، تا به امروز همچنان در مکانی به شعاع ۱۰۰ کیلومتر، در اطراف شهر همدان خفته است. گنجینه‌ای که معلوم نیست کی و کجا بیدار شود و جهانیان را محو عظمتش کند.

دفینه چیست و دفینه های ایران بیشتر در کدام مناطق یافت میشوند؟

برای جستجو دفینه باید رمزهای فرد دفن کننده پیدا شده و حل شود و برای این کار باید مقررات و قانون این کار را بیاموزید. بسیاری از این علائم و نشانه ها در کتاب های گنج یابی و دفینه یابی توضیحات و تفسیر هایی یافت میشود. برای آشنایی با معنی و مفهوم نشانه ها و علامت ها کلیک کنید.

برخی از مقالات مرتبط :

برای خرید فلزیاب ، طلایاب ، گنج یاب از نمایندگی فلزیاب شیراز ، نمایندگی فلزیاب تهران ، نمایندگی فلزیاب اهواز ، نمایندگی فلزیاب آباده ، نمایندگی فلزیاب یزد می توانید با شماره 09120043750 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش فلزیاب