فلزیاب چیست

فلزیاب چیست و چگونه کار میکند

فلزیاب چیست و چگونه کار میکند

فلزیاب چیست :

فلزیاب چیست ؟ نحوه استفاده از فلزیاب چگونه است؟ این دستگاه ها چگونه کار می کنند؟ فلزیاب ها چیز جدیدی نیستند، آنها در سالهای زیادی توسط صنایع در برنامه های کاربردی مورد استفاده قرار گرفته اند. احتمالا شناخته شده ترین، استفاده از آنها به عنوان دستگاه های مین یاب در جنگ جهانی دوم بود. فلزیاب یک دستگاه الکترونیکی است که یک میدان مغناطیسی را در یک منطقه محدود ایجاد می‌کند. اگر این میدان با مواد رسانا یا مغناطیسی متوقف شود، دستگاه با تغییر تن و یا میزان صدایی که از بلندگو آن منتشر می شود پاسخ می دهد.

فلزیاب چیست
فلزیاب چیست

فلزیاب چگونه کار می کند :

در سال 1881، جیمز گارفیلد، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، به ضرب گلوله مجروح شد و یکی از گلوله ها در بدن او یافت نشد. مخترع ، الکساندر گراه‌ام بل فورا یک دستگاه فلزیاب را که بر پایه یک اختراع قبلی توسط هاینریش ویلهلم ، فیزیکدان آلمانی بود، ابداع شد . اما محل گلوله را نتوانست پیدا کند و رئیس‌جمهور بعدا فوت کرد، اما دستگاه بل کار خود را انجام داد و بسیاری از مردم آن را به عنوان اولین فلزیاب الکترومغناطیسی در نظر گرفتند. مواد رسانا برای اهداف تشخیص منحصرا فلزات هستند در حالیکه مواد مغناطیسی می توانند هر دو فلز (آهن، فولاد) یا معدنی (اکسید آهن، مگنتیت، ایلمنیت) باشند.

سیستم های رایج در فلزیاب :

  • BFO) Beat Frequency Operated) : واحدهای BFO دارای دو نوسانگر که بر روی فرکانس‌های مشابهی تنظیم‌ شده اند. یک سیم پیچ به یک نوسانگر وصل شده است و به عنوان کویل جستجو استفاده می شود. اگر میدان مغناطیسی این کویل جستجو توسط مواد رسانا یا مغناطیسی در محدوده آن متوقف شود، فرکانس آن تغییر می‌کند و دیگر شباهتی به نوسانگر دوم ندارد. این اختلال باعث ایجاد پاسخ قابل شنیدن به شکل صدا از بلنگو پخش می شود.
  • فرستنده / گیرنده : فلزیاب های فرستنده – گیرنده دارای مدارهای انتقال و دریافت هستند. لوپ جستجو شامل سه کویل، دو فرستنده و یک گیرنده است. ترتیب کویل ها به گونه ای است که کویل دریافتی بین دو کویل انتقال قرار می گیرد و به طوری که هیچ سیگنال دریافت نمی کند مگر اینکه تنظیم شود که انجام شود. فلزیاب های فرستنده و گیرنده در فرکانس هایی که در آنها انتقال می یابند، تغییر ایجاد می کند و این نیز یک ویژگی است که بین تولید کنندگان متفاوت است.
  • پالس القایی – PI : فلزیاب پالسی از یک سیستم کاملا متفاوت از BFO یا TR استفاده می‌کنند ؛ آن‌ها سیگنال را روی باند وسیع فرکانس‌ها پخش می‌کنند ، سپس از فرستنده برای دریافت و دریافت بازتاب از هر ماده فلزی که ممکن است در محدوده آن‌ها باشد ، استفاده می کند. آن‌ها این چرخه را در ۶۰ سیکل در ثانیه تکرار می‌کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش فلزیاب