مفهوم جوغن در دفینه یابی

مفهوم جوغن در دفینه یابی

مفهوم جوغن در دفینه یابی

مفهوم جوغن در دفینه یابی :

مفهوم جوغن در دفینه یابی دارای معانی و مفاهیم مختلفی می باشد و جوغن انواع بسیار زیادی دارد و اکثرا جوغن هایی که در طبیعت بوجود می آیند بر اثر فرسایش می باشند که هیچ گونه دفینه ای در آن ها وجود ندارد بنابراین در انتخاب جوغن واقعی دقت کنید. مفهوم جوغن گرد در دفینه یابی به معنی چاه پلمپ می باشد که باید دارای عمق زیاد و تقارن باشد. البته داشتن عمق زیاد مهم نمی باشد ولی تقارن باید وجود داشته باشد و نکته بعدی این است که قطر بالا و پایین جوغن نباید یکسان باشد.

مفهوم جوغن در دفینه یابی
مفهوم جوغن در دفینه یابی

مفهوم جوغن در گنج یابی :

طبق مشاهدات کاوشگران در جوغن های گرد ، قسمت بالای جوغن پهن و قسمت پایین آن باریک می باشد. بنابراین به طور نسبی باید قطر دهانه جوغن تقریبا دو برابر قطر کف جوغن باشد. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که اگر جوغن بیش از حد عمیق باشد چاه می باشد که فاقد دفینه است. اگر به دنبال دفینه در جوغن هستید باید غوجنی که پیدا می کنید یکی باشد و وجود چندتا جوغن باهم نشانه قبر می باشد و دفینه ای در آن نیست. فقط در صورتی دارای گنج می باشد که جوغن ها در اطراف و در وسط جوغن بزرگ یا مربع یا مثلث وجود داشته باشد و در سایر موارد ما به شما پیشنهاد می کنم که کاوش نکنید.

آشنایی با آثار و نشانه های بیشتر :

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد آثار و نشانه ، ، ، ، و … می توانید با کارشناسان ما در نمایندگی فلزیاب شیراز ، نمایندگی فلزیاب تهران با شماره 09120043750 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش فلزیاب