نماد طاووس در دفینه یابی و گنج یابی

نماد طاووس در دفینه یابی | نماد طاووس در گنج یابی

آشنایی با طاووس :

طاووس نام یک گونه از سه سردهٔ طاووس و تیرهٔ قرقاولان و وابستگان به آن‌ها است. طاووس در بیشتر فرهنگ‌ها به عنوان زیباترین پرنده و مظهر تجلل به‌شمار رفته‌است. طاووس سبز در حال انقراض است. این پرندگان به خاطر پرهای رنگین کمانی که نوع نر آن به معرض نمایش می‌گذارد شهرت دارند. این پرها می‌توانند تا ۳٫۵ متر (۵ فوت) رشد کنند که به این ترتیب یکی از بزرگ‌ترین پرندگان در جهان محسوب می‌شوند. ترکیب رنگ‌بندی بدن و دم در نوع نر بسیار متنوع و رنگارنگ است درحالی که بدن طاووس ماده قهوه‌ای و خاکستری است.

نماد طاووس در دفینه یابی
نماد طاووس در دفینه یابی

انواع طاووس ها :

این پرنده که جنس نر آن پرهای بسیار زیبایی به ویژه در ناحیه دم دارد به دو گونه تقسیم می‌شود: یکی هندی و دیگری هلندی. طاووس هندی بومی هند، سری‌لانکا و پاکستان است و پرنده ملی هند به‌شمار می‌رود. طاووس علی‌رغم سر و بدن زیبا پاهای زشتی دارد. نرها پرهایشان را برای زیبایی خود دورشان می‌گسترانند تا در برابر ماده خودنمایی کنند زیرا ماده این حیوان فاقد این زیبایی است. یکی از خصوصیات جالب این پرنده این است که صدای بلند و گوش‌خراشی دارد. از لحاظ تغذیه‌ای دانه و میوه می‌خورد.

نحوه تولید و مثل طاووس ها :

این حیوان زیبا سالی یکبار تخم می‌گذارد و تعداد تخم‌ها معمولاً حدود ده عدد حتی بیشتر هم می‌تواند باشد. رنگ تخم‌ها سفید رو به نارنجی است و رویشان لکه‌های خاکستری دارند. وزن تخم‌ها حدود ۱۵۰ گرم می‌باشد. تعداد تخم‌های این حیوان بسته به آب و هوا دارد در هوای گرم تعدادشان بیشتر می‌شود. مادر می‌بایست سی روز روی تخم‌ها بنشینند تا جوجه‌ها بیرون بیایند.

نماد طاووس در دفینه یابی و گنج یابی :

طاووس ها بیشتر در کشور هندوستان زندگی می کنند. هر چه از زیبایی این پرنده گفته شود باز هم کم است ، یکی از زیباترین موجود هایی می باشد که خداوند آفریده است. نماد طاووس در دفینه یابی دارای معانی متفاوتی می باشد. اما در علم باستان شناسی نماد مقبره و آرامگاه می باشد و برخی نیز طاووس را نماد فنا ناپذیری و جاودانگی می دانند.ممکن است اگر نماد طاووس را در ورودی قبرستان یا آرامگاه دیده شود به معنی فنا ناپذیری می باشد.

مفهوم نماد طاووس در دفینه یابی و گنج یابی :

اما بخاطر تفاوت فرهنگ ها در گذشته هر اقوامی بخاطر علایق خود به طاووس معانی و مفاهیم متفاوتی نیز برای نماد طاووس وجود دارد. مثلا در برخی موارد نیز آرامگاه دختر باکره بوده و در نزدیکی آن جواهرات و اشیای قیمتی که جهیزیه دختر است پنهان شده است.اما به طور کلی نماد طاووس در دفینه یابی و گنج یابی نشانه آرامگاه یا ورودی قبرستان بوده و اگر در جایی آن را مشاهده کردید باید سایر شرایط نیز در نظر بگیرید تا به هدف خود برسید.

برخی از مطالب مرتیط :

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد آثار و نشانه ها ، ، ، ، و … می توانید با کارشناسان ما در نمایندگی فلزیاب شیراز و نمایندگی فلزیاب تهران با شماره 09120043750 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش فلزیاب