کارشناسی دفینه

کارشناسی دفینه در آثار و نشانه های گنج

کارشناسی دفینه در آثار و نشانه های گنج

 

از موضوعات مهمی که در دوره های زمانی و تاریخی مورد توجه اکثریت مردم بوده و هست ، گنج و دفینه و … می باشد که بیشتر مردم تقریبا زندگی خود را صرف پیدا کردن گنجینه های ارزشمندی که در دوران گذشته به دلایل مختلف در دل زمین دفن شده اند می کنند. البته روش های مختلفی برای پیدا کردن گنج وجود دارد که امروزه استفاده از گنج یاب و فلزیاب نسبت به گذشته روند چشمگیری داشته است.

البته قبل از استفاده از این ابزار ها شما باید از وجود دفینه در محل مورد کاوش خود اطمینان حاصل کنید وگر نمی شود که با خرید یک دستگاه گنج یاب ، شروع به کاوش در هر منطقه ای کرده و امید به این داشته باشید که به گنج دست پیدا کنید، طبیعتا هر کاری روش و قانون خود را خواهد داشت. قبل از اینکه که بخواهیم در مورد موضوع اصلی یعنی کارشناسی دفینه بحث کنیم اجازه دهید توضیحی در مورد اصطلاحاتی که در بالا گفتیم خدمت شما عرض کنیم.

کارشناسی دفینه
کارشناسی دفینه

دفینه یا گنج چیست ؟

دفینه به مجموعه‌ای از سکه‌ها و اشیای باارزش گفته می‌شود که در قدیم در زیر خاک دفن شده‌ باشد. دفن‌کننده‌ های این اشیای باارزش معمولاً این کار را با این قصد انجام داده‌اند که پس از مدتی گنجینه را دوباره از زیر خاک به‌در آورند اما در برخی موارد، مرگ دفن‌ کننده باعث باقی ماندن دفینه در زیر خاک شده‌است. به عبارت دیگر به اشیاء قیمتی و ارزشمندی مانند طلا و نقره که به منظور محافظت از بلایای طبیعی، جنگ‌ها و دزدان و راهزنان، در جاهایی مانند زیر خاک، داخل دیوارها، در پای درختان، چاه ها، قنات‌ها و این قبیل محل‌ها مدفون شده‌است دفینه یا گنج گویند.

فلزیاب و گنج یاب چیست ؟

به ابزار هایی که توانایی کشف انواع فلزات موجود در زیر زمین را دارند را فلزیاب می گویند. نحوه کار فلزیاب ها بدین صورت می باشد که وقتی دستگاه بر روی هدفی قرار می گیرد از طریق هشدار وجود فلز را به کاوشگر اطلاع می دهد ولی امکان تشخیص نوع فلز وجود ندارد. یعنی زمانی که هدف یک قطعه آهن یا مس باشد فقط یک نوع هشدار می دهد. اما گنج یاب ها دستگاههایی هستن که قادرند تا نوع فلز و با ارزش یا بی ارزش بودن آن را نیز تعیین کنند که این تمایز قائل شدن معمولا بین طلا و دیگر فلزات انجام میشود و به آن تفکیک فلزات میگویند. قدرت تفکیک دستگاههای طلایاب با یکدیگر متفاوت بوده و برخی ممکن است دارای درصد بالایی از خطا باشند.

منظور از کارشناسی دفینه چیست ؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم برای یافتن گنجینه های پنهان در دل زمین راه های مختلفی وجود دارد اما قبل از استفاده از این راهکار ها باید نسبت به علائم ، آثار و نشانه هایی که معمولا در اطراف محل استفاده می کردند ، شناخت کافی داشته باشید. این نشانه ها می توانند به اشکال و شکل های مختلفی که باستان شناسی وجود دارد باشند. البته درک و شناخت درست این علائم نیازمند مطالعه و تحقیق و همچنین تسلط به علوم باستان شناسی است زیرا باید به تکنیک ها و مهارت های این کار را به خوبی واقف بود.

کارشناس دفینه چه کسی است؟

به فردی که دارای توانایی و تخصص لازم در زمینه باستان شناسی داشته باشد و مهارت ها و تکنیک این علوم را با تمرین و آموزش به درستی شناخته باشد تا بتواند با مشاهده آثار و نشانه های گنج بهترین کارشناسی و تصمیم را بگیرد. کارشناسی دفینه کار هر کسی نمی باشد زیرا استفادده از افراد بی دانش در این زمینه فقط می تواند وقت و سرمایه شما را به هدر دهد. برای دریافت راهنمایی در مورد آثار و نشانه ها در دفینه یابی می توانید با کارشناس دفینه ما از طریق شماره 09120043750 تماس بگیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش فلزیاب