گیت بازرسی

گیت بازرسی فلزیاب و نحوه کارکرد آن

گیت بازرسی فلزیاب و نحوه کارکرد آن

گیت بازرسی یا inspection gate برای بازرسی بدنی افراد و وسیله های همراه آنها در سازمان ها ، شرکت های امنیتی ، فرودگاه ها اکثرا برای حفظ امنیت و نظم استفاده می شوند و با استفاده از دستگاههای گیت بازرسی میتوان انواع سلاح , ابزار و قطعات فلزی , گوشی های همراه و … را پیدا کرد. گیت های بازرسی از ابزار ها و تکنولوژی هایی شبیه به فناوری های استفاده شده در ساخت فلزیاب البته با کمی تفاوت استفاده می کند. کمپانی های بزرگ سازنده  و  مانند شرکت OKM شرکت GARRETT , شرکت Minelab و … علاوه بر ساخت دستگاه فلزیاب در زمینه ی ساخت و مونتاژ گیت های بازرسی نیز فعالیت دارند.

گیت بازرسی
گیت بازرسی

عوامل موثر بر کارکرد گیت بازرسی :

  • مکان قرارگیری گیت بازرسی
  • ابعاد فلز
  • جنس فلز و جسم عبوری
  • سرعت عبور افراد از گیت
  • وسیله و ابزار همراه افراد

عوامل مختلفی روی کارکرد دستگاه های فلزیاب و طلایاب تاثیر دارد. روی کارکرد دقیق و بهینه گیت ها نیز عوامل مختلفی تاثیر می گذارد. که با وجود تلاش بسیار شرکت ها سازنده برای کاهش تاثیر گذاری این عوامل در کارکرد دستگاهها اما باز هم مواردی در این امر موثرند که به بررسی چند مورد از آنها می پردازیم.

مکان قرارگیری گیت بازرسی :

برای کارکرد دقیق و بهینه گیت ها باید شرایط محیطی خاصی برای قرارگیری گیت ها باد در نظر گرفته شود. برای مثال باید میزان فلزات و آلیاژ های استفاده شده در سقف و کف مکان های استفاده شده باید کنترل شود. در غیر این صورت فلزات بکار رفته رو ی عملکرد گیت ها تاثیر منفی می گذارد.

ابعاد فلز :

در مورد همه دستگاه ها چیزی که مسلم است این است که فلزات و اشیای بزرگتر را به راحتی نشان می دهد. البته کمپانی های تولید کننده گیت ها با قابلیت تنظیم میزان حساسیت حسگرها این امکان را به افراد و سازمان های استفاده کننده می دهند تا میزان حساسیت برای فلزات کوچک را نیز تنظیم کنند و بدین وسیله هیچ هدفی از دسترس خارج نشود.

سرعت عبور افراد از گیت :

 یکی از مهمترین عوامل در کارکرد این دستگاه سرعت عبور افراد از درون دروازه یا گیت بازرسی است که سرعت عبور افراد باید با میزان حساسیت حسگرها متناسب باشد.

وسیله و ابزار همراه افراد:

به دلیل استفاده ی زیاد افراد از گوشی همراه و سایر وسایل الکترونیکی که به همراه خود دارند گیت ها در تشخیص موارد فلزی در مقایسه با مثلا کارت های بانکی ممکن است دچار اشتباه شود به همین علت امروزه در کنار گیت ها از دستگاههای X-ray استفاده میشود و از این دستگاه برای بازرسی کیف ها و موارد بزرگ استفاده میشود .

جنس فلز و جسم عبوری :

حسگر هایی که در ساختار گیت بکار رفته اند با توجه به نوع تنظیم در مقابل فلزات و اجسام مختلف واکنش های متفاوتی ایجاد می کنند برای مثال ممکن است تنظیم به صورتی باشد که اشیای خیلی کوچک را نتواند کشف کند که باز هم به این نکته اشاره میکنم که این میزان حساسیت قابل تنظیم است.

 برخی از دستگاه های فلزیاب امنیتی :

  • فلزیاب CW-10 محصول Fisher آمریکا
  • فلزیاب TS90A محصول ALL-SUN چین
  • فلزیاب TS95 محصول ALL-SUN چین
  • فلزیاب TS90 محصول ALL-SUN چین
  • فلزیاب دستی Garrett مدل Super Wand 1165800
  • فلزیاب White’s Spectra

برخی از دستگاه های فلزیاب داخلی :

جهت خرید فلزیاب ، اجاره فلزیاب از نمایندگی فلزیاب تهران ، نمایندگی فلزیاب شیراز یا نمایندگی فلزیاب بوشهر با شماره ۰۹۹۱۷۵۷۹۰۲۰ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش فلزیاب