دستگاه فلزیاب نقطه زن

دستگاه فلزیاب نقطه زن

وقتی حرف از خرید دستگاه برای کاوش گنج و دفینه می شود اولین انتخاب برای هر کاوشگری دستگاه فلزیاب نقطه زن است. البته انتخاب دستگاه گنج یاب ممکن است برای هر فردی متفاوت باشد زیرا باید براساس شرایط کاوش و نقطه ای که قصد کاوش دارید ، نوع دستگاه خود را انتخاب کنید. مثلا وقتی نقطه نهایی مشخص نیست و با یک محدوده بزرگ روبرو هستیم ، معمولا اول از یک ردیاب آنتنی فرکانسی برای محدود کردن محل کاوش استفاده می شود و در مرحله بعد که از وجود هدف اطمینان حاصل شد ، از یک گنج یاب نقطه زن کمک میگریم تا نقطه دقیق هدف را تشخیص دهیم.

دستگاه فلزیاب نقطه زن 

در بازار کار سیستم های نقطه زن معمولا به دو صورت نقطه زن پالسی و نقطه زن وی ال اف مورد استفاده قرار می گیرند. از دستگاه نقطه زن وی ال اف برای کار های سطحی استفاده می کنند زیرا دارای حداکثر عمق 1.5 الی 2 متر هستند. ولی برای پیدا کردن دفینه های قدیمی که در عمق بالای 3 متر قرار دارند از فلزیاب بوقی پالسی استفاده می کنند. این دو مدل رایج ترین سیستم های نقطه زن موجود در بازار هستند که هر یک با توجه به کارایی که دارند مورد استفاده کاوشگران قرار می گیرند.

دستگاه فلزیاب نقطه زن
دستگاه فلزیاب نقطه زن

فلزیاب های وی ال اف با توجه به مدل دستگاه و شرکت سازنده آن ها ، گزینه های مناسبی برای کشف سکه و تکه های طلا است. همچنین اگر به دنبال پیدا کردن قبر های ارزشمند نیز هستید می توانید از فلزیاب VLF کمک بگیرید. یک دستگاه فلزیاب وی ال اف نسبت به فلزیاب پالسی از دقت و قدرت تفکیک بهتری برخوردار می باشد و در مقابل فلزیاب نقطه زن پالسی از عمق کاوش بیشتری برخوردار است.

بهترین دستگاه فلزیاب بازار :

با کمی جستجو در سطح اینترنت متوجه خواهید شد که تعداد دستگاه های موجود در بازار بسیار زیاد می باشد که این باعث می شود انتخاب برای کاوشگران دشوار شود. برای انتخاب یک سیستم به عنوان بهترین فلزیاب بازار باید فاکتور های مختلفی را در نظر گرفت و از نظر هر کاوشگری سیستم ایده آل می تواند متفاوت باشد ولی به صورت کلی می توان فاکتور های زیر را در نظر گرفت.

  • عمق کاوش: یک گنج یاب حرفه‌ای باید دارای عمق کاوشی بیش از ۳ متر باشد.
  • تکنولوژی ساخت: به طور کلی دستگاه های فلزیاب دارای سیستم های کارکرد VLF و پالسی ، BFO هستند که در بین آنها سیستم های پالسی دارای بیشترین عمق کاوش و همچنین کمترین حساسیت به مواد معدنی موجود در خاک می باشند و به همین دلیل برای خاک ایران از مناسب ترین سیستم های مورد استفاده می باشند.
  • قدرت تفکیک فلزیاب: منظور از قدرت تفکیک این است که دستگاه فلزیاب قادر باشد تا پس از کشف یک هدف جنس هدف را نیز تعیین کند یعنی به زبان ساده مشخص کند که هدف یافت شده فلز با ارزش است یا فلز بی ارزش.
  • قیمت فلزیاب : توجه داشته باشید که همیشه بالا بودن قیمت یک دستگاه دلیلی بر حرفه ای بودن و کارکرد خوب آن دستگاه نیست.
  • تنظیمات فلزیاب :  یک دستگاه فلزیاب حرفه‌ای باید دارای تنظیماتی باشد که آزادی عمل بیشتری را به اپراتور فلزیاب بدهد.
  • تکنولوژی به کار رفته در کویل فلزیاب: اندازه کویل و همچنین تکنولوژی ساخت آن و نوع سیم پیچ آن تاثیر مستقیمی بر روی عمق کاوش و دقت دستگاه فلزیاب دارد.
  • گارانتی و خدمات پس از فروش

 

برای مشاهده لیست قیمت محصولات ما می توانید اینجا کلیلک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش فلزیاب